خانه / سرداران بی مدال / جمال میرزایی سردار بی مدال یا بزرگ کشتی…!؟

جمال میرزایی سردار بی مدال یا بزرگ کشتی…!؟

بازدیدها: 388

نميدانم جمال ميرزايي را جزو سرداران بي مدال بدانم و يا بزرگان و نام آوران کشتي .
جمال سن و سالي ندارد اما در عين جواني به جرات ميتوان او را جزو بزرگان و نامداران به شمار آورد ، در بازوان توانمند او نيرويي نهفته است که مي توان با تکيه بر آن نام کشتي ايران را در آوردگاه هاي جهاني به حدي بالا کشد که پايين آوردنش ممکن نباشد.
جمال مانند ديگر بزرگان کشورمان از جنس افنخار آفريني و شجاعت است .
شجاعتي که به پشتوانه آن با حريفان قدرتمند چنان پنجه در پنجه مي افکند که گويي شيري است در بيشه کشتي و همواره فرصتي مي طلبد که با نبردي شايسته افتخاري بزرگ براي ايران بيافريند.
اما مسئولين نيز بايد مانند دشتباني شايسته به خوبي مراقب شيران نامدار ايراني باشند ، تا نوابغ کشتي بتوانند در سايه آرامش به خوبي هنرنمايي کنند.
دست اندر کاران کشتي کشور مي توانند با تصميمات صحيح و بدون هيچ غرض ورزي پشتوانه اين يلان و پهلوانان باشند تا ايران پر افتخار تر داشته باشيم.

جمال در بيست و هشتمين روز از آبان ماه يکهزار سيصد و شصت و چهار در همدان و در خانواده اي کشتي دوست به دنيا آمد ،
دو برادر وي با کشتي سرو کار داشتند،و پدر آرزو داشت که جمال هم کشتي گير نامداري شود و سرداري با مدال باشد..چرخ روزگار به ميل پدر چرخيد و جمال که عشق و علاقه وافري به کشتي داشت به همراه دو برادر بزرگترش به شاگردي مردي  در آمد که کشتي را خوب مي فهميد،رضا سامعي مربي است دلسوز و متعصب که با دقت و وسواس خاصي فنون کشتي را به شاگردانش مي آموزد و کوله بار تجربياتش را بدون هيچ چشم داشتي به تازه کاران هديه مي کند.

جمال شاگرد بسيار خوبي بود و به درستي ازين کوله بار توشه برگرفت و خود نيز بر آن افزود،در اولين سال هاي جواني گوي سبقت را از برادرانش ربود و در راه پر فراز و نشيب قهرماني قدم گذاشت.
پس از کسب عناويني بي شمار در سطح نوجوانان و جوانان همراه با تيم منتخب ايران در جام رياست جمهوري ترکيه مدال طلا کسب کرد و چندي بعد قهرمان جوانان آسيا شد و در مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۰۵ به ساريتف روس و ترزيف بلغار باخت و چهارم شد.

وي به رده سني بزرگسالان آمد و در اولين حضورش نفر سوم کشور شد.
البته سه عنوان اولي و سومي نيز در مسابقات کشوري کسب کرد و در عين حال در ليگ برتر نيز همراه تيمهاي صنايع ومعادن همدان و گراد کسب افتخار کرد.
در انتخابي مسابقات جهاني ۲۰۰۶ گوانگ جو پس از غلبه بر مجيد خدايي( سوم جهان) و مهدي منصوري ( قهرمان آسيا) با نتيجه ۳ بر ۳ کشتي را به رضا يزداني واگذار  کرد.
در انتخابي ۲۰۰۷ باکو پس از پيروزي بر مهدي حاجي زاده (قهرمان جهان) باز به رضا يزداني باخت .
در جام تختي کرمانشاه که حکم انتخابي المپيک را داشت به فريدون قنبري باخت.

حال جمال ميرزايي با تجربياتي که از از برد و باختهايش  کسب کرده بود،خود را براي پوشيدن پيراهن تيم ملي آماده ميکرد.
با تيم گراد در ليگ،کشتيهاي قابل قبولي گرفت و رضا يزداني را شکست داد  و چندي بعد در انتخابيهاي ۲۰۰۹ هرنينگ با اقتدار به مقام اولي دست پيدا کرد ، اما کادر فني براي محک بيشتر جمال را به جايزه بزرگ باکو فرستادند و او چون هميشه ،خوش درخشيد و پس از پيروزي بر اصغر بذري (دوم جهان) ، الداتوف اوکراين( قهرمان و نائب قهرمان جهان) و سوخيف روس ( قهرمان جهان) به شايستگي قهرمان شد و اکثر کارشناسان کسب مدال جهاني را براي وي مسلم مي دانستند.اما به دلايلي نا معلوم، گويا کادر فني قصد اعتماد به اين جوان شايسته را نداشت و تصميم گرفتند دو مسابقه درون اردويي برگزار کنند،اما جمال براي  هشتمين بار در مقابل احسان لشکري (قهرمان آسيا) پيروز شد و با اقتداري بيش از پيش(که شايد باب ميل بعضي ها نبود) به مسابقات جهاني رفت…

اما بر حسب اتفاقي عجيب!!!! جمال در همان ابتدا از دايره افتخار آفريني حذف شد. و به اقتضاي جواني،زماني که دليل حذف شدنش را بيان کرد،مربيان  دليل او را بهانه جويي و دروغ گويي دانستند…که اين امر باعث شد جمال بيشتر از گذشته مورد بي مهري واقع شود.

و ديگر اينکه عده اي چسبيده به کشتي که تاب تحمل درخشش جمال را ندارند،خود بهانه اي دست و پا کرده اند و در تمام مسابقات به هر راهي متوسل مي شوند تا او را از مسابقه دادن دور کنند و خودش با خنده اي تلخ مي گويد:«اصلا اگر من در جايي تست دوپينگ ندهم انگار اشتباه آمده ام» اما حضور درميادين مختلف و کسب افتخارات فراوان و مدال هاي رنگارنگ در عرصه کشتي،سندي بر پاکي و تندرستي اوست.
اين جوان نامجوي کشور براثر ناسازگاري روزگار، چندين مدال پرافتخار  آسيايي و جهاني را از دست داده است.و اميد واريم در مسابقاتي که در پيش دارد چنان  که شايسته جوان پرافتخار ايران است کشتي بگيرد،تا بار ديگر مصاحبه او در بخش بزرگان کشتي آورده شود..
سايت کهن بوم با تشکر از آقاي جمال ميرزايي به دليل شرکت در اين مصاحبه دوستانه،، آرزوي سلامتي براي وي و خانواده محترمش را دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

بازدیدها: 632 سرداران بی مدال- علی حاجیلو دارنده مدال نقره آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *