خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / نبايد به اين موفقيت‌ها دلخوش كرد

نبايد به اين موفقيت‌ها دلخوش كرد

بازدیدها: 25

 رييس اسبق فدراسيون كشتي گفت: مسوولان و دست اندركاران كشتي كشور نبايد در سايه پيروزي‌ها و كسب مقام قهرماني و نايب قهرماني تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد ايران بخوابند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان گفت : موفقيت‌هاي بدست آمده تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد ايران در پيكارهاي جام جهاني در ارمنستان و روسيه در جاي خود ارزشمند و قابل تقدير است، اما نبايد به اين موفقيت‌ها دلخوش كرد.

وي اضافه كرد: متاسفانه موفقيت‌هاي بدست آمده در پيكارهاي جام جهاني كشتي فرنگي و آزاد، بزرگ نمايي مي‌شود و اين مساله به جاي آن كه به نفع كشتي ما باشد، به ضرر ما تمام خواهد شد.

سيروس پور گفت: در حالي كه اين گونه موفقيت‌ها نبايد بزرگ جلوه داده شود و بايد در همان حد و اندازه رقابت‌هاي جام جهاني كشتي به آن نگاه كرد.

وي افزود: پيكارهاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني سال ‪ ۲۰۱۰‬جهان چند ماه ديگر به ميزباني روسيه برگزار مي‌شود و آن وقت است كه متوجه مي‌شويم بيش از اندازه به موفقيت‌هاي بدست آمده در رقابت‌هاي جام جهاني توجه نشان داده شده است.

وي اظهار داشت: در مسابقه‌هاي جام جهاني كشتي كه به صورت تيم به تيم برگزار مي‌شود، تيم‌ها معمولا با تركيب و مهره‌هاي اصلي خود همچون پيكارهاي كشتي قهرماني جهان شركت نمي‌كنند و فقط يكي دو نفر از نفرات اصلي، داخل تركيب تيم‌ها قرار مي‌گيرند.

سيروس پور افزود: در رقابت‌هاي جام جهاني، تيم‌هاي شركت‌كننده با نفرات جوان و نيروهاي درجه دو و سه خود به ميدان مي‌آيند تا آنان را براي مسابقه‌هاي مهمتر از جمله پيكارهاي كشتي قهرماني جهان آماده كرده و براي آينده مورد ارزيابي قرار دهند.

وي گفت: در واقع مسابقه‌هاي جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي به كشتي گيران غيراصلي و جوانان و نيروهاي درجه دو و سه كشتي هر كشور اختصاص دارد كه توان خود را نمايش بگذارند.

سيروس پور افزود: در پيكارهاي جام جهاني كشتي فرنگي در ارمنستان، تيم روسيه با آن همه پشتوانه بسيار غني به مقام چهارم رسيد و اين مساله به دليل استفاده اين تيم از افراد آينده ساز اين رشته ورزشي بود.

وي گفت: ما بايستي مانند بقيه كشورها به رقابت‌هاي جام جهاني كشتي در حد و اندازه آن نگاه كرده و به آن فكر كنيم، نه آنقدر آن را بزرگ جلوه داده و نه آن كه آن را كوچك به حساب آوريم.

وي افزود: كشورهاي شركت‌كننده در مسابقه‌هاي جام جهاني كشتي مثل ما به موفق شدن يا موفق نشدن در اين مسابقه‌ها نگاه نمي‌كنند و اين رقابت ها براي آنان چندان اهميتي ندارد.

سيروس پور گفت: در واقع نگاه و افق ديد اين كشورها، پيكارهاي كشتي قهرماني جهان و بازيهاي المپيك است و نه مسابقه‌هاي جام جهاني كشتي.

وي افزود: كشورهاي صاحب كشتي برخلاف ما، ميدان جام جهاني را در اختيار كشتي گيران جوان و كم تجربه تر خود قرار مي‌دهند و براي آنها كسب نتيجه، چندان مهم نيست.

وي گفت: متاسفانه شرايط طوري شده كه اگر ما انتقادي بكنيم، بعضي‌ها فكر مي كنند كه ما دشمن آنها و كشتي ايران هستيم در حالي كه ما منفعت كشتي را مي‌خواهيم و به آينده نگاه مي‌كنيم.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1573 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *