خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / تكليف پشتوانه‌هاي كشتي چه مي شود

تكليف پشتوانه‌هاي كشتي چه مي شود

بازدیدها: 24

قهرمان اسبق كشتي آزاد ايران و جهان گفت: رقابتهاي انتخابي تيم ملي مهمترين عامل پويايي و اعتلاي كشتي است كه با عدم برگزاري اين پيكارها به نابودي كامل اين رشته خواهيم رسيد.

ابراهيم جوادي در گفت و گو با ايرنا افزود: هيچگاه نبايد در خصوص برگزاري رقابتهاي انتخابي شك و ترديد كرد، چراكه نبض حياتي ورزش كشتي با برگزاري همين رقابتهاست كه مي‌تپد، اما متاسفانه مدتي است اين حركت پويا و سازنده اهميت خود را از دست داده و شكل و شرايط خاصي به خود گرفته است.

وي ادامه داد: من از كادر فني تيم‌هاي ملي كشتي آزاد وفرنگي اين سوال را دارم كه با عدم برگزاري رقابتهاي انتخابي تكليف پشتوانه‌هاي كشتي چه مي شود و آيا كشتي گيران پشت خط مانده با مشاهده عدم برگزاري اين رقابتها مي توانند دوباره به تمرين و تلاش بپردازند؟
قهرمان اسبق چهار دوره رقابتهاي سبك وزن جهان گفت:از سوي ديگر قهرمانان تيم ملي نيز با مشاهده عدم برگزاري رقابتهاي انتخابي براي خود حاشيه امنيت درست كرده و با اطمينان از حذف تمامي مدعيان، ديگر به تمرينات جدي و پرفشار نمي‌پردازند.

جوادي ابراز داشت: هرگاه يك قهرمان ملي كشتي به اين موضوع اطمينان پيدا كند كه كسي در تعقيبش نيست و بدون چون و چرا در تركيب تيم ملي قرار مي گيرد، ناخواسته اسير كم كاري و تنبلي شده و هيچگاه نمي‌تواند به آن شرايط آرماني دست يابد.

وي خاطر نشان كرد: هيچگاه فراموش نمي‌كنم كه براي حضور در بازيهاي المپيك ‪ ۱۹۷۲‬مونيخ با اينكه سه دوره قهرماني متوالي جهان را در كارنامه داشتم، بازهم در رقابتهاي انتخابي شركت كردم و در عرض يك ماه سه بار مجبور به كشتي گرفتن با حريفان شدم، البته در آن زمان تمامي متوليان كشتي حساب ويژه‌اي روي رقابتهاي انتخابي باز مي‌كردند و در المپيك و جهاني نيز ثمراتش را مي‌ديدند.

پيشكسوت كشتي كشورمان اظهار داشت: به عنوان يكي از قهرمانان اسبق كشتي جهان معتقدم كه يك كشتي گير براي رسيدن به دوبنده تيم ملي بايد حداقل ‪۴‬ يا ‪ ۵‬كشتي انتخابي بگيرد تا از هر نظر براي حضور در ميادين بزرگ و سرنوشت ساز محك خورده باشد.

جوادي در پايان گفت: با اين كار هم مي‌توان برترين و آماده‌ترين كشتي گيران را گزينش و هم اين نفرات را براي حضور در رقابتهاي جهاني و المپيك آبديده تر نمود، چراكه آنان پس از ملي پوش شدن بايد در عرض يك روز ‪ ۴‬يا ‪۵‬ كشتي حساس و سنگين را در ميادين بزرگ پشت سر بگذارند.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1565 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *