خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / رقابتهاي انتخابي، روح كشتي است

رقابتهاي انتخابي، روح كشتي است

بازدیدها: 34

مربي اسبق تيم ملي كشتي آزاد كشورمان گفت: بي‌توجهي به اهميت رقابتهاي انتخابي و عدم برگزاري منسجم و قانونمند آن به مرگ كشتي و از بين رفتن استعدادهاي ناب اين رشته ورزشي منتهي خواهد شد.

تقي اكبرنژاد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هيچگاه نبايد كشتي ملي يك كشور را مختص به اردونشينان دانست و تمام شانس و فرصت ملي پوش شدن را در اختيار تعداد محدودي از كشتي گيران قرار داد.

وي گفت: رقابتهاي انتخابي، روح كشتي است كه با عدم برگزاري آن مرگ تدريجي اين رشته مدال آور و كهن كشورمان را رقم خواهيم زد.

اكبرنژاد افزود: اين حق مسلم تمامي كشتي گيران جوان و مستعد كشورمان است كه در رقابتهاي انتخابي براي بدست آوردن دوبنده تيم ملي كشورمان بجنگند و اگر اين حق از آنان گرفته شود، چيزي جز از بين رفتن پشتوانه‌هاي باانگيزه كشتي عايد ما نخواهد شد.

وي گفت: قهرمانان و ستاره‌هاي كشتي كشورمان كه توانستند بارها پرچم ايران را در ميادين مختلف المپيك، جهاني و آسيايي به اهتزاز در آورند از دل همين رقابتهاي انتخابي كشف شدند.

وي تاكيد كرد: اگر چنين مسابقاتي برگزار نشود، چطور مي‌توان به كشف و پرورش قهرمانان آينده كشتي اميدوار بود.

اكبرنژاد با اشاره به رقابتهاي قهرماني آسيا در دهلي نو افزود: كادر فني تيم ملي از عملكرد محمدرضا آذرشكيب در وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم و برخي ديگر از ملي پوشان ابراز نارضايتي كرده و گفته‌اند كه با آنان برخورد خواهند كرد.

وي گفت: اين نوع برخوردها نشان مي‌دهد كه ما در برخي از اوزان تيم ملي هنوز نتوانسته ايم، پشتوانه‌هاي مطمئني براي نفرات اصلي خود پرورش دهيم.

وي خاطر نشان كرد: با وجود اين مشكل چطور مي‌توان از عدم برگزاري رقابتهاي انتخابي حرف زد و همه چيز را معطوف توان نفرات اصلي تيم ملي كرد اكبرنژاد گفت: بايد قبول كرد كه با برگزاري مسابقات انتخابي است كه مي توان جانشين مطمئني براي فردين معصومي، مراد محمدي و ديگر كشتي گيران پيدا كرد تا با كنار رفتن آنان، تيم ملي از حضور كشتي گيران توانمند و ششدانگ خالي نشود.

وي خطاب به متوليان فدراسيون كشتي و كادر فني تيم ملي افزود: يكي از اهداف اصلي كشتي ايران برگزاري رقابتهاي انتخابي و شناسايي پشتوانه‌هاي با انگيزه كشور است كه مسئولان مربوطه نبايد با عدم برگزاري اين پيكارها، هدف اصلي خود را گم كنند.

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1567 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *