خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / آقاي رئيس اين است وعده هايي که داديد؟

آقاي رئيس اين است وعده هايي که داديد؟

بازدیدها: 27

سامان طهماسبي همگي ما را بهت زده کرد؟

امروز خبري که روي برخي خبر گزاري ها در مورد کشتي اين ورزش کهن خود نمائي مي کرد و دل هر ايراني مشتاق کشتي را فرو ميريخت، چيزي جز بدر آوردن لباس مقدس تيم ملي جمهوري اسلامي ايران و شرکت در مسابقات قهرماني کشور آذربايجان و کسب مقام اول در اين مسابقات توسط سامان طهماسبي نبود. تحليل گران کشتي بر اين باوررند که ايشان عزم خود را جزم نموده که اينبار نه با دوبنده ايران بلکه با دوبنده آذربايجان در مسابقات جهاني  2010 مسکو شرکت کند. آنهم فقط و فقط بدليل مشکلات مالي نه چيز ديگر!!!!!!

به نقل از خبرگزاري دنياي اقتصاد:

بنا بر اعلام رسانه‌هاي آذربايجان، طهماسبي در مسابقات قهرماني اين كشور شالوا گادابادزه نفر سوم اروپا را شكست داد و قهرمان شد. طهماسبي با كسب مدال طلاي اين رقابت‌ها ۵ هزار دلار جايزه گرفت و به مدت يكسال ماهانه ۷۵۰ دلار دريافت خواهد كرد تا حداقل از مخارج يكسال خيالش راحت باشد. اما مساله قابل تعمق عدم توجه به وضعيت قهرمانان ملي به خصوص كشتي ورزش اول ايران است. سوال اينجاست در جايي كه فوتباليست‌هاي درجه چندم آن سالي چند صد ميليون پول به جيب مي‌زنند، چرا بايد كشتي‌گير ملي‌ به خاطر نداشتن كار و مسكن دست به چنين كارهايي بزند.
حتي جمشيد خيرآبادي مربي وي در گفت‌و‌گو با سايت فدراسيون كشتي اعلام كرد كه طهماسبي به خاطر نداشتن شهريه دانشگاه چند ماهي نيز تحصيل را رها كرده بود. هر چند همه اين مسائل باعث نمي‌شود يك ورزشكار ايراني در پيراهن يك كشور ديگر به دنبال كسب افتخار باشد، اما اين حركت طهماسبي مي‌تواند مسوولان ورزش را به فكر فرو ببرد تا به وضعيت زندگي قهرمانانشان توجه كند و حداقل جوايز آنها در مسابقات جهاني را قانونمند كند. آخرين مصاحبه سامان طهماسبي با ايسنا كه دو هفته پيش انجام شد و همچنين گفت‌وگوي مربي وي با سايت فدراسيون كشتي در ادامه آمده است.
نه شغل دارم، نه مسكن
كسب دو مدال برنز كشتي فرنگي جهان و قهرماني آسيا در كشتي فرنگي از سامان طهماسبي پرافتخارترين ورزشكار استان كردستان را ساخت، اما اين كشتي‌گير بيش از اين كه به كشتي فكر كند، در حال دست و پنجه نرم كردن با مشكلات زندگي است.طهماسبي كه پس از حميد سوريان پرافتخارترين فرنگي‌كار ايران در سال‌هاي اخير محسوب مي‌شود، گفت: حدود چهار سال است كه تنها وعده شنيده‌ام و هر مسوولي هم بر سر كار مي‌آيد به فكر ما قهرمانان نيست. چند سال است كه هم مشكل مسكن و هم مشكل كار دارم.
ملي‌پوش ايران در المپيك پكن ادامه داد: در اين سال كه دوبار بر سكوي جهاني ايستادم و قهرمان آسيا شدم، خيلي پي‌گير حل مشكلاتم شدم، اما هر كسي آن را بر گردن ديگري مي‌انداخت و كسي پاسخگو نبود. مشكلاتم زياد است و بدتر آن است كه يك قهرمان صبح تا شب دنبال مسوولان بدود، ولي نتيجه‌اي نگيرد.
طهماسبي در پاسخ به اين سوال كه تمرين‌هاي كشتي چگونه است، گفت: تمرين مي‌كنم، اما چه فايده. از اين طرف هيچ كس پاسخگوي مشكل تيم نيست، اما از طرف ديگر در حالي كه مربي‌ام در اردوي تيم ملي است، به اردو هم دعوت نمي‌شوم تا بتوانم بهتر تمرين كنم. در شهرستان امكانات تمرين خوبي نداريم و با اين شرايط انگيزه‌اي برايم نمانده است.
برنده دو مدال برنز جهان در پايان گفت: من به عنوان يك قهرمان ملي كه افتخاراتي را به دست آوردم نه شغل دارم و نه مسكن. گوش شنوايي هم پيدا نمي‌شود و هيچ كس به فكر نيست.
خداحافظي از دنياي كشتي
جمشيد خيرآبادي مربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان و همچنين مربي سازنده سامان طهماسبي در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون كشتي گفت: صريحا اعلام مي‌كنم كه سامان طهماسبي به خاطر مشكلات فراوان در زندگي شخصي مجبور به ترك دانشگاه شده است و اگر اين روند به همين صورت ادامه داشته باشد، به زودي او از دنياي كشتي نيز براي هميشه خداحافظي خواهد كرد، من به عنوان مربي سازنده او واقعا متاسفم كه نمي‌توانيم اين فرنگي‌كار بسيار خوب و جوان كشورمان كه تازه به مرحله پختگي رسيده است را در اردوهاي تيم ملي در اختيار داشته باشيم، آن هم به اين خاطر كه او به دليل مشكلات مالي حتي براي سفر از كردستان به تهران نيز مشكل دارد.
وي افزود: در حالي كه ساير كشورهاي جهان از قهرمانان جهان و قاره‌اي خود بسيار مراقبت مي‌كنند، ولي متاسفانه ما با دست خودمان شرايطي را بوجود مي‌آوريم كه امثال سامان طهماسبي براي هميشه از دنياي ورزش قهرماني خداحافظي كنند.
خيرآبادي با بيان اينكه مسوولان استان كردستان نمي‌خواهند كه براي اين افتخار آفرين استان خود قدمي بردارند، تصريح كرد: مگر استخدام شدن فردي مثل طهماسبي يا يك كمك كوچك به او براي داشتن يك سرپناه براي مسوولان سياسي يا ورزشي استان كردستان چه هزينه‌اي در بر دارد كه آنها به‌رغم نامه‌نگاري‌هاي بسيار زياد ما و خود طهماسبي تاكنون نسبت به اين موضوع بي‌اعتنا بوده‌اند؟!
مربي سامان طهماسبي در پايان خاطرنشان كرد: طهماسبي حتي شهريه دانشگاه خود را نيز ندارد و به دليل همين موضوع به ناچار چند ماهي است كه دانشگاه را رها كرده است، من براي سامان بسيار متاسفم كه در استاني زندگي مي‌كند كه مسوولان آن تا اين حد نسبت به آينده او بي‌تفاوت هستند، شايد اگر مسوولان استان مي‌دانستند كه ورزش مي‌تواند بسياري از معضلات را كم كند با الگوي جوانان كردستاني اين گونه برخورد نمي‌كردند!

درباره‌ی admin

حتما ببینید

azad2

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 159 در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *