خانه / داور و داوری / معرفی داوران / فریدون عابدین نژاد ریاست کمیته داوران استان البرز

فریدون عابدین نژاد ریاست کمیته داوران استان البرز

بازدیدها: 262

با شنیدن نام فریدون حافظه تاریخی ما ایرانیان به یاد بزرگ مردی می افتد که در کوهای پر شکوه البرز رشد کرد و با تکیه بر قدرت خداوندی اش به رسم پهلوانی ، ایران زمین را از چنگال بی عدالتی نجات داد…

                    

                     فریدون فرخ فرشته نبود                             که از مشک و عنبر سرشته نبود
                     به داد و دهش یافت این نیکویی                    تو داد و دهش کن،فریدون تویی
 
و اکنون باز قصه البرز و فریدونی دیگر،با تمام رشادت ها و بزرگ منشی ها و مردم دوستی هایش…

فریدونی که تمام بزرگان و ورزش دوستان چشم امید به بزرگی اش دارند،کسی که مانند اجداد خود دست یاری اش همواره به سوی مردم زحمتکشی است که روزگار بی رحم و ظالم امانشان را بریده است.

فریدون را همه ناجی مردم ایران  می دانند که عادل بود و هنر دوست ومردم را ازظلم  ضحاک رهانید.
و اکنون فریدون داور،عادل، بزرگ و ورزش دوست است که از همان البرز پهلوان خیز برخواسته و آوازه عدالت در داوری اش عالم گیر است…

فریدون عابدین نژاد مانند جد پهلوانی اش چنان شایسته رفتار می کند که تمامی بزرگان و افتخار آفرینان در کنار او بودن و با او نشستن را برای خود افتخار می دانند.

فریدون عابدین نژاد در داوری هایش به اسطوره نامش در عدل و داد اقتدا کرده و یگانه داور صحنه روزگار را همواره پیش چشم خود دارد تا ذره ای از معیارهای عدل و داد پا را فروتر نگذارد.
دادار یگانه به یمن این عدل نامش را همواره چون ستاره برجیس زیبا و فروزنده در آسمان زرد رنگ کشتی ایران به درخشش آورده است……

                      جهان را همه سوی داد آورد                            چو از نام دادار یاد آورم


مدتها بود  به دنبال انجام مصاحبه با دایی فریدون بودیم هفته قبل در هیات کشتی استان البرز به نزد وی رفتیم و مصاحبه زیر حاصل گفتگوی ۱ساعته ما با وی است.

البته همگی دوستان می دانند که فریدون عابدین نژاد دایی حمید کافی(قهرمان اسبق کشتی و یکی ازمشتی ها وخیرین به نام) است و به همین دلیل به دایی فریدون معروف گردیده است.

ایشان در سال ۱۳۳۵ درماکو به دنیا آمد و ۳ ساله بود به کرج محله ماهدشت کوچ کردند واز سن ۱۸ سالگی به صورت حرفه ای کشتی را در باشگاه تختی نزد مرحوم محمد علی خجسته پور،مرحوم جهانگیر عبدالباقر،داریوش واعظی، ابراهیم جوادی و محمد کرمانی آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۲ که عناوینی در سطح آموزشگاه ها کسب کرد و به مربی گری روی آورد.

در کنار آن موفق به اخذ مدرک داوری شد و از سال ۱۳۶۳ تا به امروز که با مدرک داوری درجه دو بین المللی مسابقات مهمی را از قبیل جهانی پیش کسوتان جام تختی،جام یادگار امام،جهانی کودک،لیگ برتر و…. قضاوت کرده است.

در دوران ریاست ابراهیم جوادی وی شش سال به عنوان دبیر هیات کشتی کرج به انجام خدمت برای اعتلای کشتی پرداخت و سر منشا رشد و تحولی در رده های نوجوانان و جوانان در کرج شد. در حال حاضر ایشان به عنوان رییس کمیته داوران استان البرز سهم به سزایی در رشد و شکوفایی جامعه داوری به عهده دارد. ایشان معتقد است که قهرمانان بزرگ پیش از پرورش جسم، روح خود را متعالی کنند و مربیان را موتور محرکه کشتی می داند که بر اساس سطوح سنی و نوع فعالیت برای رسیدن به استعدادهای منطبق با پارامتر های قهرمانی فعالیت می کنند، که خود در دوران مدیریتشان در کشتی کرج این موارد را لحاظ کرده اند و در حال حاضر با به کارگیری اصول علمی و تجربیات چندین ساله خود تحولی بزرگی در بین داوران استان البرز ایجاد کرده است.

دایی فریدون از رحیم عظیمی و سرهنگ رضا خرم مدرسان دوره ملی داوری اش و همچنین مهدی خالدی مدرس دوره بین المللی داوری بسیار یاد کرد.
 

هم دوره ای های ایشان در داوری اکبر طهماسبی، اردوان صاحب، سهراب دهقان و رضا مستاجری ،محمدعلی خاکپور ،سیدمحمد افتخاریان ،اصغر محمدی ،سیف علی قشونی ، محمد عادل پور و عبدالله گروسی بودند.

 

 

از بهترین دوستانش اکبر طهماسبی (ریاست کمیته داوران فدراسیون کشتی) افراسیاب تبشیری (قهرمان اسبق بوکس کشور )داوود پور محمد (قهرمان اسبق کشتی)حمید و علی کافی(خواهر زاده هایش) و تمامی بچه محلهاو همدوره ایهای ورزشی اش نام برد.

از آقای محمد محمودی (سرمربی تیم ملی کشتی ناشنوایان ایران ) و آقای حسن آذرخش (قهرمان ورزشهای باستانی و هنرهای فردی ) به عنوان دوستان خوبش یاد کرد.

از قهرمان نامدار جهان و المپیک آقای ابراهیم جوادی به عنوان یکی از دلسوزان واقعی کشتی نام برد که زحمات زیادی برای اعتلای کشتی ایران کشیده است.

همچنین از فعالیت مثبت ریاست فعلی هیات کشتی البرز آقای ده بالایی تقدیر کرد.

دایی فریدون اهل هیات و محب اهل بیت (سلام الله علیها)است و در هیاتهای مذهبی نظیر هیات فاطمیه کرج ، هیات و خیریه انصار الحجه (ورزشکاران شهر ری) در کنار پهلوان محمد محمودی و هیات ورزشکاران باستانی و کشتی پهلوانی اول مضلوم عالم و در کنار حاج سید احمد حسینی (عضو جامعه مداحان و شاعران اهل بیت کرج)فعالیت دارد.

در زمینه شغلی نیز موفق است و عضو هیات رئیسه اتحادیه نمایشگاه داران کرج است.
 

ایشان مصاحبه اش را با این جمله به پایان رسانید : در کارخیر همیشه باید پیش قدم بود.

سایت کهن بوم ضمن تشکر از جناب آقای فریدون عابدین نژاد بابت وقتی که با تمام مشغله های کاری در اختیار ما قرار دادند ، آرزوی موفقیت و سربلندی روز افزون را برای ایشان و خانواده محترمشان دارد.

 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

aryanfarsyabi1

مصاحبه اختصاصي با حميدرضا (آرين) فرسيابي داور بين المللي و مربي درجه يک کشور

بازدیدها: 768 مصاحبه اختصاصي با حميدرضا (آرين) فرسيابي داور بين المللي و مربي درجه يک کشور …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *