خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / رکوردی جدید از همراهان تیم های ملی

رکوردی جدید از همراهان تیم های ملی

بازدیدها: 34

صبح امروز با دوست و همکار عزیزمان آقای اطاعتی در مورد مسابقات جهانی دانمارک تبادل نظر می کردیم،عزیز خان همیشه از کشتی دفاع میکند و تمامی انتقاداتش نیز از سر دلسوزی برای این ورزش مظلوم کشورمان است، وجود ۳۱ نفری که کارت خبرنگاری گرفته اند خود جای تامل و تفکر دارد،پر واضح است که تعدادی انگشت شمار وظیفه ثبت و انتشار این رویداد را داشته اند و الباقی برای گرفتن عکس یادگاری ،سفرهای تفریحی و عوض کردن آب و هوا تحت عنوان همراه از امکانات برگزاری مسابقات استفاده کردند که این سئوال پیش می آید ،دست اندرکاران فدراسیون با چه استنباطی نامه های برای سفارت دانمارک برای دریافت ویزا نگارش کرده اند و هزینه هایی برای دیگر افراد به کشتی تحمیل کرده اند.امید این است که مسئولین فدراسیون در این رابطه پاسخ گو باشند.

مطالب زیر پیرامون بحث فوق به قلم آقای اطاعتی میباشد:
کاروان کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک با وجود ثبت چند نتیجه قابل قبول و دو رکورد قابل بحث مانند کسب عنوان نایب قهرمانی در کشتی فرنگی و کسب چهارمین مدال طلا به وسیله سوریان، رکوردار دو سه مورد دیگر نیز بود، تعداد همراهان بی تاثیریا کم تاثیر.

متاسفانه با تمام تلاشی که سرپرستی کاروان کشتی ایران در هرنینگ انجام داد، بودند عده ای پرمدعا و تقریبا بی کارکه طلبکارانه خواستار امکانات رفاهی بیشتر که قسمتی از انرژی لازم برای اداره تیم ها را به خود اختصاص داده و به جز درد سر چیزی برای کشتی نداشتند.

براساس آمار اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات جهانی هرنینگ ۳۱ ایرانی به عنوان خبرنگار ازاین کمیته کارت خبرنگاری دریافت کرده بودند که همه نوع افراد دربین این ۳۱ نفر وجود داشت، عده ای از آنها که ۹۰ درصدشان هم از طریق نامه رسمی فدراسیون کشتی به سفارت دانمارک ویزای این کشور را دریافت کرده بودند، وسط راه مسیر را کج کرده سر از جاهای دیگر درآوردند.

آنهایی که با هدف کمک به تیم ها و یا فعالیت های رسانه ایی گام درهرنینگ گذاشته وهزینه قابل توجهی هم به فدراسیون کشتی تحمیل کرده بودند، صرفا به دنبال انجام کارهای جانبی بودند و دیگر هیچ .

به نظر می رسد فدراسیون کشتی باید افراد را با هدف و نسبت به کارایی آنها با تیم ها همراه کند تا ضمن جلوگیری از صرف هزینه های اضافی بتواند از نتایج عملکرد آنها به سود کشتی استفاده کند.

تصورنمی شود همراهی کردن تیم های ملی در مسابقات جهانی میهمانی برای دوستان ، موافقان فکری و حمایت کنندگان مصنوعی باشد، مسابقات جهانی یک میدان تخصصی رقابت تکنیک ، تاکیتک ، برنامه ریزی و تفکرات مدرن کشتی روز دنیاست که نیاز به افرادی در این رده دارد نه آنهایی که به جز نق زدن، زیاده طلبی، دست و پا گیر شدن و دو به هم زنی و حاشیه سازی عملکرد دیگری ندارند.

به هر صورت نگاهی به همراهان کشورهای رقیب مانند روسیه و امریکا می تواند الگوی خوبی برای فدراسیون کشتی ایران در رقابت ها و رویدادهای مهم بین المللی باشد که مسوولان ورزش اول نیز تحولی در شیوه گزینش افراد همراه ایجاد کنند و حداقل روی افرادی هزینه کنند که اگر یار نیستند بار هم نباشند.

جالب است بدانیم که همراهان واقعی روسیه ۲۰ مربی که ۴ نفرآنها اعضای کادراصلی و بقیه به عنوان مربیان سازنده در کشتی آزاد و۱۰ مربی فرنگی که ۶ نفرآنها مربیان سازنده بودند گام در رقابت های قهرمانی سال ۲۰۰۹ جهان گذاشته بودند، با یک حساب سرانگشتی بین همراهان تیم ایران و روسیه می شود پاسخ بسیاری از پرسشش ها را یافت.

نکته آخر : مگر نه اینکه هر کسی در قالب کاروان کشتی ایران گام در مسابقات جهانی می گذارد وظیفه ایی به عهده دارد، وظیفه مربی، کشتی گیر، داور، سرپرست ، پزشک ، ماساسور، مسوول فدراسیون همه مشخص است و روشن ، بهتر است شرح وظایفی هم برای دیگر همراهان که به عناوین مختلف از جمله خبرنگار ، گزارشگر وجود داشته باشد تا آنها نیز بتوانند با تلاش در راستای دایره توانایی های خود دراطلاع رسانی دقیق ، فنی و تاثیرگذار موثر واقع بشوند.

تازه مگر ایرادی دارد خبرنگاران هم طبقه بندی شوند و هر کدام دربخشی کار کنند و درنهایت نتایج فعالیت های خود رادر اختیار روابط عمومی فدراسیون قرار دهند تا در صورت مفید بودن و داشتن بار فنی جدید، حتی در اختیار کادرهای فنی تیم های ملی نیز قرار داده شود.

به طور مثال یکی از خبرنگاران همراه کار تجزیه و تحلیل تیم ها را به عهده بگیرد، یکی شیوه آماده سازی تیم های مطرح قبل از مسابقات، ریکاوری بین مسابقات ، مراقبت از کشتی گیران پس از مسابقات و دهها موضوع دیگر را به عهده داشته باشد.

یکی از خبرنگاران وظیفه ارسال به موقع اخبار، نتایج و مطالب حاشیه ایی به رسانه های خبری داخلی را عهده ار باشد و الا آخر ، تصور می شود با این شیوه یک هماهنگی منطقی نیز بین خیل عظیم افرادی که با عناوین مختلف تیم های ملی را همراهی می کنند بوجود بیاید.

لازم به یادآوری است که براساس کمیته برگزاری رقابت های جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ از ایران ۳۱ نفر به عنوان خبرنگار ازاین کمیته آی دی کارت دریافت کرده بودند که در مجموع شاید ۱۵ نفر درگیر اطلاع رسانی بودند و بقیه ………

با درخشش امسال تیم های ملی کشتی ، جهانی سال ۲۰۱۰ در روسیه کشوری که مدعی قهرمانی در هر دو رشته است کار بسیا سخت خواهد بود، چراکه ایران برای تکرار حداقل عناوین سال ۲۰۰۹ در هرنینگ باید تلاش و برنامه ریزی دوچندانی را انجام دهد که همین افراد همراه می توانند در صورت مفید و تخصصی بودن به میزان قابل توجهی بار سنگین مسوولیت کاروان اعزامی را سبک تر کنند.

هیچ ایرادی ندارد در اعزام های مهم مانند جهانی و بازی های آسیایی یا المپیک برای رسیدن به هدف، افراد توانمند و کارآمد جایگزین نفرات بی فایده و حاشیه ساز شوند و با عملکرد تخصصی خود کل کاروان اعزامی را کمک کنند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

azad2

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 159 در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *