خانه / اخبار کشتی ایران و جهان / اخبار داخلی / مهمترین مسئله لیگ بی نظمی آن است

مهمترین مسئله لیگ بی نظمی آن است

بازدیدها: 25

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جهاني ۲۰۰۷ باكو گفت: اگر ليگ را بدون سياست‌گذاري برگزار كنيم به كشتي و تيم ملي لطمه وارد خواهد شد.

عليرضا حيدري در گفت‌وگوخبرگزاري فارس اظهار داشت: اگر براي ليگ سياست‌گذاري خوبي شده باشد، برگزاري آن مفيد است، در غير اين‌صورت به كشتي لطمه مي‌زند؛ البته در مجموع اين رقابت‌ها براي نفرات غير اول تيم ملي (نفرات دوم و سوم) خوب است چون به اين شكل در كوران مسابقه هستند و آمادگي خود را در طول سال حفظ مي‌كنند.
حيدري كه در زمان كشتي‌گيري‌اش نيز يكي از مخالفان برگزاري به اين شكل ليگ بود،‌ تصريح كرد: مهم‌ترين مسئله‌اي كه اين رقابت‌ها دارد،‌ بي‌نظمي آن است. ليگ بايد براي برگزاري هرساله و به موقع‌اش ضمانت اجرايي داشته باشد. به اين شكل سيستم باشگاه‌داري نيز تقويت خواهد شد.
دارنده شش مدال جهاني و المپيك خاطرنشان ساخت: امروز كشتي‌گير براي حضور در ليگ از مربي سازنده‌اش فاصله مي‌گيرد و نزد مربيان ليگي تمرين مي‌كند. وقتي پول وارد كار مي‌شود گاهي احترام‌ها هم از بين مي‌رود؛ اما اگر سيستم باشگاه‌داري را در كشتي مثل فوتبال تقويت كنيم و تيم‌ها قراردادهاي ۲ و ۳ ساله ببندند، براي مربيان سازنده نيز درآمدزايي شده و تشويق مي‌شوند كه باز هم سازندگي خود را ادامه دهند. به اين شكل آنها هر سال ۲ تا ۳ كشتي‌گير خوب را تحويل ليگ و تيم ملي مي‌دهند.
كاپيتان سابق تيم ملي آزاد ادامه داد: نحوه فعلي برگزاري ليگ به گونه‌اي است كه هر سال كشتي‌گيران پولي مي‌گيرند، البته نه اينكه ورود پول به كشتي بد باشد؛ اما اگر اين رقابت‌ها را قانونمند كنيم، هم كشتي‌گير و مربي و هم تيم ملي بهره بهتري از آن خواهد برد و ليگ مسابقه‌اي دست‌وپاگير براي كشتي نمي‌شود. به اين شكل مربياني كه امسال در بهترين شرايط ممكن تنها ۱۰۰ هزار تومان از مربيگري درآمد دارند هم ‌مي‌توانند مربيگري را يك شغل بدانند و تمام‌وقت در خدمت كشتي باشند.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

طلایه دار ادبیات نوظهور کشتی

بازدیدها: 1566 متاسفانه و شوربختانه، انتخابات فدراسیون کشتی آنطور که به صلاح کشتی بود رقم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *