خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / برگزاری لیگ با اما و اگر هایش…

برگزاری لیگ با اما و اگر هایش…

بازدیدها: 34

عدم تصمیمات کارشناسی و صحبتهای عده ای فدراسیون نشین که هیچ استدلال علمی و عملی ندارد تیمهای شرکت کننده در لیگ را به حاشیه کشانده و خبر از احتمال لغو این دوره مسابقات در مجامع کشتی به گوش میرسد ، شاید بهتر باشد که رئیس فدراسیون با گزینش یک سخن گو از تکرار و لغو بی اساس قوانین جاری فدراسیون جلوگیری کند، امروز قانون محدودیت ملی پوشان را لغو میکنند و فردا این قانون را لازم الاجرا میدانند ، و به خیال فدراسیون و کمیته لیگش ، تیمهای شرکت کننده همانند خود بی برنامه هستند.

در روزهای اخیر ۲ تیم شاخص نفت تهران و دانشگاه آزاد کناره گیری خود را از لیگ برتر اعلام کردند که این ها خبر خوشی برای فدراسیون کشتی نبود.

با کناره گیری دانشگاه آزاد، از تیم های فصل قبل لیگ فرنگی حتی یک تیم هم باقی نمانده و شش تیم جدید قرار است مسابقات امسال را برگزار کنند. کم شدن احتمالی یکی از دو تیم گاز کرمانشاه یا گاز اردبیل ممکن است لیگ فرنگی را پنج تیمی کند و این در شرایطی است که پنج تیم دیگر هم شرایط چندان مناسبی ندارند و با بودجه های اندک وارد مسابقات شده اند که قطعا کشتی گیران ملی پوش از این وضعیت سودی نخواهند برد و تامین مالی نخواهند شد. حال باید دید که مسابقات لیگ منحل می شود، یا از دوشنبه آینده انجام خواهد شد. به نظر نمی رسد تاکنون تیم های فرنگی به طور کامل تیم خود را بسته باشند و این مسئله شاید باعث شود مسابقات به تعویق بیفتد.

از سوی دیگر کناره گیری ناگهانی نفت تهران از لیگ آزادهم به شدت مسئولین فدراسیون کشتی را به فکر فرو برد و فدراسیون نشین ها تلاش می کنند تا هر طور شده نفت را به لیگ بازگردانند چرا که قیمت نفتی ها از اعتبار لیگ کم می کند و از طرف دیگر تعداد زیادی کشتی گیر شاخص و ملی پوش بدون تیم می مانند. این در حالی است که سر کادر فنی تیم ملی هم بی کلاه می ماند چرا که قرار بود سرمربی و۲مربی تیم ملی کادر فنی نفت را تشکیل دهند.

مشکل نفتی ها از آنجا شروع شده که فدراسیون کشتی اجازه جذب حسن رحیمی ملی پوش وزن ۵۵ کیلوگرم به تیم نفت را نداده و آن هم به خاطر قانون محدودیت استفاده از تنها دو ملی پوش است. از طرف دیگر وقتی نفتی ها قید رحیمی را زدند با عباس دباغی قرار داد بستند و در ادامه سعید داداش پور را هم به خدمت گرفتند اما اجرای قانون رضایت نامه کشتی گیران باز هم برای نفت مشکل ساز شد و هیات کشتی مازندران این دو کشتی گیر را برای تیم گاز مازندران نگه داشت که این مسئله هم مسئولین شرکت نفت را به فکر فرو برد که از مسابقات کناره گیری کنند چرا که معتقدند قوانین لیگ اشکال دارد.

حذف نفت از لیگ به طور حتم از جذابیت های لیگ بسیار کم می کند و فدراسیون به دنبال راه حلی می گردد که هم رضایت نفتی ها را به دست آورد و هم این که سایر تیم ها ناراحت نشوند چرا که ممکن است آنها هم تصمیم به کناره گیری بگیرند و باعث شوند که اصلا لیگ برگزار نشود.  

درباره‌ی admin

حتما ببینید

azad2

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 159 در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *