خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / ادبيات منفي كادر فني بر عليه جديدي

ادبيات منفي كادر فني بر عليه جديدي

بازدیدها: 28

دو روز قبل قهرمان اسبق جهان و سرمربي سابق تيم ملي درباره مسائل جاري كشتي ضمن انتقاد ، راهكارهاي شفافي را مطرح كرد كه اين امر به مذاق فدراسيون نشين ها و كادر فني خوش نيامد و با ادبياتي نه چندان معمول عباس جديدي را مورد حمله قرار داده و نسبتهايي به او دادند.
در اين رابطه و در جواب ” جامعه پاك كشتي ” عباس جديدي به سايت كهن بوم چنين گفت : هيچگاه مسائلي كه در كلاس مربيگري قزاقستان رخ داد را فراموش نمي كنم.

قسمتي از مصاحبه آقاي محسن كاوه با سايت فدراسيون كشتي ۱۱:۴۲ ۱۳۸۹/۳/۴ :
محسن كاوه مربي تيم ملي كشتي آزاد در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون كشتي با بيان اين مطلب افزود: بحث برگزار نشدن مسابقات انتخابي يك بحث كاملا فني بود كه كادر فني پيشنهاد داد و فدراسيون كشتي آن را پذيرفت و متأسفانه كساني كه مقوله فني را نمي‌دانند و در بحث مربيگري هيچ ورودي پيدا نكرده‌اند به انتقادهاي غير منطقي از فدراسيون مي‌پردازند.
وي در ادامه با اشاره به انتقادهای غیر کارشناسی  یکی از کشتی گیران سابق تیم ملی اظهار داشت: بهتر است برخی افرادي كه مي‌خواهند در مورد كشتي بحث كنند اطلاعات فني خود را به روز كنند تمام جامعه بزرگ كشتي بخوبي با ماهيت و خصوصيت افرادي كه با لابي كردن بدنبال پست و مقام بودند آشنا هستند اين افراد به جاي اينكه به ديگران تهمت و افترا بزنند در باشگاه خودشان و سالن‌هاي خودشان به كشتي خدمت كنند و اينجور دم از اينكه به فكر پول  و مقام نيستند را نزنند.
كاوه تصريح كرد: بعضي افراد حرف نزدن را نيز بلد نيستند تيم ما در هندوستان سه مدال طلا گرفت و هندي‌‌ها ۲ مدال طلا و آن‌ها با اختلاف ۱۶ امتيازي با ما بودند افرادي كه بار فني ندارند و اطلاعاتشان بروز نيست آيا نمي‌دانند كه سن حسن رحيمي، لشكري، آذرشكيب و يزداني چند سال است.
وي تأكيد كرد: افرادي كه مسائل فني را نمي‌دانند آيا مي‌دانند هدف حضور اين كشتي‌گيران در رقابت‌هاي مختلف چيست افرادي كه بدنبال پست و مقام هستند و در فدراسيون‌هاي قبلي امتحان خود را پس داده‌اند و مردود شده‌اند بهتر است بدانند به اين فرد در هيچ فدراسيوني پست نمي‌دهند.

قسمتي از مصاحبه آقاي غلام محمدي با سايت فدراسيون كشتي ۱۳:۳ ۱۳۸۹/۳/۵ :
غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در گفت و گو با روابط عومي فدراسيون كشتي با بيان اين مطلب افزود: در ارتباط با اظهار نظر منتقدان هميشگي كه تعداد آن‌ها از انگشتان يك دست فزوني پيدا نمي‌كند و  خوشبختانه ماهيت آن‌ها براي مردم بخوبي مشخص است تنها مي‌توانم بگويم متأسفم.
وي در مورد اظهار نظر يكي از منتقدان در مورد ورزش پاك اظهار داشت: متأسفانه كسي دم از ورزش پاك مي‌زند كه همه ماهيت او را مي‌دانند، كسي صحبت از عدالت، صداقت و روراستی در ورزش مي‌كند كه همه مي‌دانند در سال‌هاي گذشته چه امتيازاتي از ورزش گرفته است.
محمدي تصريح كرد: آيا قهرماني ما در آسيا ننگين است يا عملكرد اين منتقد مغرض؟!
دارنده دو مدال نقره جهان ادامه داد: متأسفانه فردي كه تا ديروز به هر دري مي زد و هر كسي را واسطه مي‌كرد تا پستي بگيرد شروع به تشويش اذهان عمومي مي‌كند تا امروز مي‌خواستم به احترام جامه بزرگ و پهلوان‌پرور كشتي صحبتي نكنم اما نمي‌توانم در مقابل عوام‌فريبي سكوت كنم و از حقانيت كشتي دفاع نكنم بايد واقعيت‌ها را به مردم گفت زيرا آن‌ها بهترين قضاوت‌كننده هستند.

بايد گفت اين نوع ادبيات در شان كادر فني تيم ملي كشورمان نيست .
عباس جديدي يكي از اسطوره ها و الگوهاي كشتي ايران زمين است كه در سالهاي قبل كشتي دنيا همانند وي را كمتر به خود ديده و داراي ارزش و اعتبار خاص در جامعه ايران است، نبايستي درباره قهرمانان ملي اينگونه برخورد كنيم .
همه مي دانند جديدي آنقدر صاحب نام و اعتبار در كشتي دنيا است كه نيازي به مطرح شدن از طريق انتقاد ندارد و از سوي ديگر ايشان از لحاظ مادي بي نياز بوده و به دنبال ماديات با گرفتن پست و مقام نبوده.
كارشناسان كشتي جهان ،جديدي را به عنوان يك كشتي گير قدرتمند ميدانند چرا كه شروع مدال آوري او پس از سال ۱۹۹۴ بود و از سوي ديگر موفقيت وي در عرصه زندگي ، اقتصادي تلاش وي بوده ، نه امتيازات گرفته شده از فدراسيون .
به گفته خودش : من از بچگي كار كردم و 6 مدال براي ايران اسلامي كسب كرده ام و كلا دستگاه ورزش ۶ عدد پيكان به من داده است.
اگر فدراسيون به من چيزي داده است پس چرا به ديگران نداد؟
سايت كهن بوم در راستاي اعتلاي ورزش ملي و مذهبي كشورمان ضمن انتقاد شديد از فرد يا افرادي كه به جايگاه والاي قهرمانان ملي تعدي ميكنند ، حمايت خود را از پهلوان عباس جديدي اعلام مي نمايد و آرزوي توفيق روز افزون را براي اين بزرگمرد كشتي ايران زمين دارد.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

azad2

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 155 در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *