خانه / کارشناسی / بررسی وقایع کشتی / داستان قهرماني در جام سي ام

داستان قهرماني در جام سي ام

بازدیدها: 50

سي امين دوره مسابقات جام تختي بنا به نظر بسياري از بزرگان و اهل فن،در حد نام جهان پهلوان برگزار نگرديد که اين اتفاق ريشه هاي متعددي داشت.يکي از بزرگترين علتهايش نزديکي به مسابقات جام جهاني است و ديگر آن که کميته روابط بين الملل فدراسيون همانند ديگر کميته ها فقط يک نام است و بازدهي چنداني ندارد،با اين که تربيت بدني و هيات کشتي اصفهان متحمل هزينه ها و زحمات فراواني گشت اما نه تنها از سوي مردم،بلکه از طرف اهالي کشتي اصفهان نيز استقبالي صورت نگرفت و سالن خالي ورزشگاه پيروزي حال و هواي مسابقات بين المللي را نداشت.

   
 

 از طرفي اکثريت منتقدان فدراسيون،مجالي براي حضور در اين دوره از مسابقات نداشتند ،تا دست کم با وجود اين نامداران و افتخارآفرينان حال و هواي خوبي بر مسابقات حاکم مي شد.

اکبر فلاح قهرمان جهان و مربي سابق تيم ملي که با تمام عناويني که دارد بي ريا در کوشه اي از تهران ،به آموزش و تعليم جوانان مشغول است وبراي ديدن هنرنمايي شاگردانش به اصفهان آمد و در ميان تماشاگران غريبانه نظاره گر حاصل دسترنج خود بود.کسب چهار مدال  در وزن هاي ۶۰-۶۶-۸۴ کيلوگرم توسط شاگردانش ،سندي ديگر بر لياقت و شايستگي اين استاد بزرگ است و مسئولين برگزاري مسابقات حتي يک بار نام اين بزرگ مرد کشتي کشورمان را به پاس زحماتش نياوردند،چرا که ايشان اعتقاد دارد با فدراسيوني کار مي کند که از جنس کشتي و ورزش باشد.

در سمت ديگر سالن،تنها مدال آور سنگين وزن المپيکي کشورمان عليرضا رضايي حضور داشت.وي نيز پس از قهرماني به مربي گري در باشکاهي که خود پرورش يافته ، در کنار مربي اولش مشغول است و دو تن از شاگردانش که در اين دوره از مسابقات حضور داشتند موفق به کسب دو مدال شدند،اين امر نشان از قابليت بالاي اين مرد رکورد دار کشتي کشورمان است که متاسفانه در دقايق پاياني برگزاري مسابقات تنها نام  او برده شد.

غيبت محمد طلايي قهرمان جهان و مربي تيم ملي در شهر و ديار خودش جاي بسي تامل و تاسف داردو از اين موارد بسيار بود…

شيوه نابساماني که فدراسيون در دفع بزرگان و نامداران،پيش گرفته ضربه هاي جبران ناپذيري را به پيکره کشتي کشورمان وارد مي کند.چرا که حضور تمامي اهالي کشتي در کنار هم اعتباري براي جام جهان پهلوان تختي است.
ازشرکت نکردن نامداران داخلي که بگذريم، به تيم هاي خارجي مي رسيم که يکي از شاهکارهاي مسئولان برگزاري اين مسابقات است چرا که شرکت تيم منتخب داغستان به نام روسيه که حتي توان مسابقه با کشتي گيران درجه چهار کشورمان را نداشتند و به نظرمي آمد يک سفر توريستي را در پيش گرفتند نه شرکت در يک جام بين المللي!
تيم ملي عراق نيز که احتیاجي به توضيح ندارد!!آنها نيز با لبخندي بر لب چند عکس يادگاري در کنار تشک هاي کشتي  ايران گرفتند و به کشورشان بازگشتند!
حال آن  که رياست فدراسيون کشتي با غروري فراوان سخن از افتخار آفريني مي کرد،چرا که ايشان تيم عراق را از رقباي ما و پيروزي بر تيم مبتدي هاي داغستان(روسيه)را جزء عملکرد مثبت خود مي داند.

…و اين است قهرماني تيم ملي کشتي کشورمان در جام بين المللي تختي!!!!!!

 

 

 

درباره‌ی admin

حتما ببینید

azad2

کارنامه قابل قبول فدراسيون کشتي در سال ۹۰

بازدیدها: 159 در سال جاري تيمهاي ملي کشتي آزاد و فرنگي در مسابقات خارجي خوش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *